7DTD - Patchnews

7 Days to die
Survival Game meets Bauklötzchen.. DayZ und Minecraft als Einheit!

Re: 7DTD - News

Beitragvon Niffler » Mi 20. Aug 2014, 19:17

Ja. währe nicht falsch. Sind die anderen spieler auch der Meinung?


LG

Niffler
"Jeder Tag, an dem du nicht lächelst, ist ein verlorener Tag." Zitat von Charlie Chaplin
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Re: 7DTD - News

Beitragvon Beloki » Mi 20. Aug 2014, 19:51

Ja, dann kann mir mal einer zeigen wie man da überleben soll :)

Mfg Belo
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Re: 7DTD - News

Beitragvon Flexxos » Fr 22. Aug 2014, 11:50

Aber bitte die Random-Map! Die ist viiiiiel größer!
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Re: 7DTD - News

Beitragvon Hallac » Mo 25. Aug 2014, 17:58

Weiß jemand wie man Favoriten bei der Serverüberischt speichert? Geht mir so langsam auf den Sack den Server immer manuel suchen zu müssen.

Ich kann keine Favoriten speichern, bzw. meine Favoriten haben immer leere IP. Entweder bin ich zu doof, oder sie haben nen bescheurten Bug eingebaut.
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Re: 7DTD - News

Beitragvon Flexxos » Mo 25. Aug 2014, 19:28

Das hab ich auch...die Favoriten wurden alle bei mir gelöscht und seit dem kann ich keine mehr speichern...
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Re: 7DTD - News

Beitragvon Heki » Di 26. Aug 2014, 16:24

Hallo, bei mir ging ja das Spiel eine ganze Zeit nicht mehr im Multiplayer, ich würde es auch mal wieder probieren ... Hat mir jemand eine Serveradresse oder geht Ihr auf Randomserver?

Alles Liebe und bis später
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Re: 7DTD - News

Beitragvon Hallac » Mi 27. Aug 2014, 13:07

Server-IP 5.101.164.94:30800
PW dürfte bekannt sein :) Kleingeschrieben
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Re: 7DTD - News

Beitragvon Flexxos » Do 28. Aug 2014, 11:01

Und wenn Ihr Euch an Position 1129N/892E begebt, dann könnt Ihr Euch dort gerne in mein (noch im Bau befindlichen) Domizil niederlassen. :wink:

Bitte aber die Schlafsäcke am besten in die Miene (durch die Holztür) legen, da ich das Haus noch einrichten will!

Gruß,
der Flex
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Re: 7DTD - News

Beitragvon Niffler » So 23. Nov 2014, 15:31

Hi Leute ist vielleicht grad nebensache aber,

Heute ist die 10 Version raus gekommen. Es gibt gute und schlechte Nachrichten.

zuerst die schlechten Wir fangen wieder bei 0 an.

Die gute sache ist man kann seinen Char jetzt mit individuellen Aussehen einstellen mit Tausend schiebe Hebeln.

Nun kurz zu den News



Goededag Survivalists,
Alpha 10 code name “The Apocalypse Release” is out and it’s one of our biggest releases to date. The feature rich Apocalypse update includes: our new character creation system with face/body morphing and visible clothing, our new zombie horde world heat map system, a new wellness system which tracks eating habits and disease, a new model based destructible/upgradable door system, an enhanced buff system with criticals, hunger, thirst and lighting zombies on fire, a brand new sexier easier to use server browser, a new random gen township system for dynamic small towns in every biome, Linux client and dedicated server support, offline mode support, a world destruction art pass, over a dozen new locations including gun stores with signs, concrete upgradable fort building, farming overhaul and a multitude of fixes, requested changes

Folks this is the largest content drop to date as Fred Sanford used to say “it’s the big one.” This update has some big framework changes so starting a new game is a must. Please don’t try to salvage your old saved game. And for those of you that experience any problems please use your steam client to delete local files and reinstall the game. Note: EAC will be disabled for 24 hours.

Now for a complete list of Alpha 10 release notes read on you big dummy!
Official Alpha 10 Release Notes

Added

Added a brand new Character Creation System complete with custom face, body morphing and fully visible clothing and armor on your character. With it you can make customize your character and make him or her look like you’d like. Future versions will include custom skin, eye color and hair style choices. Also included in this build are a shit ton of new lootable or craftable clothing including: Kevlar helmets, swat helmets, bandanas, goggles, sun glasses, denim jacket, pants, worn boots and tank tops. You can also remove, make a favorite outfit and put it back on quickly using the -, star and + buttons below the new character mirror in the inventory menu as well as rotating around your character in the mirror. Profile Creation has been added to the game options menu where you can create your custom charters as well as zoom in and pan around them.
Added a new zombie horde world heat map system that tracks how much noise and smells have added up in a zone. Over time the zone will cool down, but if it heats up too fast spider zombies will come and investigate the area. If they find something and start screeching a horde will soon follow. Campfires, forges, smells and dead animal gore also contribute to the heat maps intensity.
Added a new Wellness System that can go up and down based upon your eating habits, disease and death. Your wellness influences your stamina and health cap and can go from 0 to 200 over boosting these caps. Note: 100 is your base starting wellness. If you live well you’ll benefit from it with more stamina and health potential. If you live poorly you’ll suffer with less stamina and health. You can check this stat in your character screen. Remember that dying is bad so you have to play the game a little more cautious. It is possible to live well for several days and raise your wellness level quite high and reap the benefits of boosted stamina and health.
Added a new model based destructible/upgradable door system provides elegant door animations, multistage destruction and upgrades to all player built and intact world doors. Now you know when a door is going to break open with physical model changes, particle effects and impact sounds. Also replaced all world doors with new model ones
Added our enhanced buff system which controls the new debuff hunger and thirst states with multiple stages. Dehydration will kill you faster than starving and both lower your wellness. Also the broken leg system has been reworked to a more intuitive healing system with a splint icon. The new system allows buffs to affect other buffs, buffs to affect zombies and animals and even apply critical and timed damage. With it clubs have a chance to do criticals on heads, arrows cause bleed out on other players and animals and torches can light zombies on fire. Zombies are immune to bleeding, sickness, and disease.
Added a brand new server browser with a completely overhauled GUI. The new browser spools pages of servers better and has a large row of top buttons providing options to sort servers by Standard, Modded, Peer to Peer, Friends, History/Favorites, LAN and more. The main left panel has a sub header with icons for easily digesting server information and sort by many categories including ping. The browser also includes a new vertical server stats page on the right with a custom server message, and server address link
Added a township system that creates small towns in random gen can appear in every biome type with a greater probability than cities but less probable than rural locations along roads. They are smaller than cities but can have between 2-8 blocks with each block having anywhere from 4 to 8 buildings.
Added Linux 32 bit client and the Linux dedicated server 32 bit only. Future versions will include 64 bit.
Added Steam offline mode support. now you can play Survival SP or Survival MP by yourself or continue your client hosted games offline
Added a post apocalypse world destruction art pass. Every structure has been upgraded with boarded windows, cracked windows, broken windows, partially broken doors, locked doors, old blinds and more.
Added new random gen locations with custom signs including Shotgun Messiah’s gun stores and Pass-n-Gas gas stations as well as several new wasteland city buildings, rubble piles, parking lots, 4 farm shed variants and 4 vacant junk filled lot variants to the world
Added new concrete fort building path. You start with a rebar frame and place it. Then you upgrade that with wood planks which places the concrete forms. Then you take a bucket of concrete mix and pour it on the wood form and when it dries the wood pops off and you have hard reinforced concrete. Also added a new broken concrete texture
Added new better ladder physics so players can stay on ladders easier and fight from ladders
Added 5 new craftable containers that are labeled with symbols for player crafted storage to keep your items organized including guns, ammo, supplies, food and explosives
Added new search by ingredient that shows uses of an item
Added mouse over ingredient name tooltip to crafting tarp
Major efforts put into server performance which should support more players in multiplayer than before. Optimized mesh building of chunks so that this should take less CPU power
Added new improved wood hit set for using wooden weapons to hit zombies and objects in the world of varying material types
Added scrap armor recipes
Added bio-fuel. It is made from animal fat in the beaker
Added pigs, stags drop animal fat and animal fat to fat zombie loot
Added new nail gun to loot which can be used to upgrade forts really fast or used as a weapon requires new nail ammo which can be found in loot or forged
Added recipe for concrete mix
Added new recipe for gravel using small stones. Note the old two recipes are still there as well
Added a baby cotton plant that grows into the existing cotton plant
Added lead and tungsten trophies to the loot
Added reinforced concrete ramps
Added a texture quality option to Options->Video to allow to down sample textures to half and quarter resolution. This will lead to memory and speed improvements on lower end hardware
Added tallow made from animal fat in a cooking pot
Added Animal Stealth and sneak damage (must be crouched and they must be unaware). NOTE: animals do not affect player stealth state
Added new hard to get loot stash in each apartment building which include a munitions crate and Shotgun Messiah crate
Added animal gore block which spawns after looting an animal or after an animal dies. These contribute to the horde heat map
Added vegetable stew
Added mold time to forge
Added shipping crates which must be broken to expose a lootable interior crate
Added new shotgun messiah loot containers
Added spawnDeadChance to biome spawning to allow the simulation of ambient ecosystem heat and the potential to spawn scout hordes not directly due to player interaction
Added both good and bad wellness attributes to all foods
Added goldenrod seed recipe
Added slight animated wobble to campfire and forge lights to create natural bouncing shadow effect, as a followup to the disabled flicker that caused headaches previously
Added MacDyvers guide to scrap metal crafting which unlocks scrap iron armor recipes
Added new craftable Wooden Hatch Doors which can be placed to fill a ladder hole. Note the top ladder block must be placed first
Added zoom function to sniper rifle scope part for a makeshift telescope
Added: Hard coded backpack for the player, this will always be on the player. Note: future version will include crafting backpacks
Added gravel to mining and added stability to coal and potassium nitrate
Added to Navezgane the new small gun store in the snow biome and the large gun store to the wasteland biome

Changed

Changed Overhauled clubs. They use more stamina now and have a slower animation but do more damage. Barbed and spiked clubs have a chance to do bleeding damage
Changed farming with a complete overhaul. The hoe now raises dirt and makes the dirt it raises fertile (along with a new fertile dirt texture) and the ground adjacent to it gets flattened out and it clears out the grass and turns it to regular dirt. So you can make these nice pretty looking farm fields now and its easy to tell where to plant as well. Seeds will project where the plant will be planted when you focus on a spot. Also crops won’t break if walked on any more and grass doesn’t grow under your crops or on the dirt adjacent to it that was hoed. If you want to grow grass just place a dirt block. Also we added goldenrod farming
Changed Bone breaking. Now there are two stages. A sprain or break. Both can be splinted. Splints are still applied like before but when you splint your leg it replaces the broken leg icon with a splint icon. When the leg heals the splint icon is removed. If you fall while splinted the splint will break off and a new one will be needed
Changed removed planks block and many other old blocks that used its textures
Changed replaced old wood planks with new plank counterparts
Changed updated fertile farm ground texture
Changed farming grass no longer will grow on hoed earth. Crops will not grow on placed dirt only on hoed dirt. Grass grows on placed dirt blocks. The hoe turns dirt into fertile farm ground now
Changed icon for lead trophy
Changed removed deprecated material metal_no_distortion
Changed wasteland cars are easier to mine for resources
Changed updated white brick and decayed brick textures
Changed updated adobe peach and white textures and clay roof texture
Changed all sidewalks to be cracked with a new sidewalk texture
Changed corn crops to new growing concept
Changed Antibiotics and grain alcohol cook twice as fast
Changed gas cans are now made from grain alcohol and bio fuel
Changed: Reduced the health of pigs to match stags
Changed cloth and plant fiber torches now require animal fat
Changed yucca juice now takes 4 yucca
Changed removed recipes for concrete blocks replaced by new upgradable concrete forms
Changed dirt to grow grass in at a random time interval
Changed you can’t eat or drink if you are full or not thirsty
Changed If you eat or drink excess food or water increases your meter more than 100% (but it still shows as 100%). (i.e. this means food/water can be over saturated)
Changed lowered airdrop medicine quantities a bit
Changed moving in water slows you down
Changed now plants continue growing, even if no player is around
Changed Forge and Campfire now operate if no player is nearby
Changed Creative menu can now also be enabled per client with the “cm” / “creativemenu” command
Changed almost all prefabs to use a new Terrain Filler block. This allows these prefabs with allow topsoil decorations true flag to fit into nearly all biomes for better locational variety
Changed fuel values and weight values of many objects
Changed resource rocks no longer drop coal or potassium nitrate powder
Changed fire should debuff if in water
Changed hay bales can now be picked up and negate all fall damage
Changed Air Drop from hours to Days and changed the Default to Every 3 Days and change the options to Disabled, 1 Day, 3 Days, 7 Days
Changed in game option main categories to Stock, Modded and Multiplayer reorganizing the options under these 3 new fields and reordered the options under them to better match our new server browser structure.
Changed removed Difficulty Presets, Damage Given and Damage received and rolled them into one new category called Difficulty with 6 levels 1. Scavenger, 2. Adventurer, 3. Nomad, 4. Warrior, 5. Survivalist and 6. Insane
Changed updated particle system on wall torch, campfire and forge
Changed updated shader on sniper rifle
Changed increase zombie dogs pain-hit pause to make dogs better
Changed increased chance for rare books to appear
Changed random gen spawning to limit the largest buildings in the cities with the new MaxPerHub function. F.E you should only see one movie theater or 1 of the same large apartment building
Changed updated English.txt with all new in-game items, blocks and clothing
Changed optimized resource boulders to use less draw calls
Changed recipes learned from books will now show on the tooltip above the toolbelt
Changed improved locker loot, added clothes and football helmets
Changed disabled BB Colors on server names and chat window
Changed lowered volume of frig, chainsaw and auger
Changed: Zombies respawn immediately in wasteland. 4 days in other biomes. Animals respawn every 5 days

Fixed

Fixed bug in spawn algorithm that led zombies spawn in player’s view cone
Fixed prefabs and roads overlapping sometimes causing an asphalt block with air density
Fixed Terrain decoration flag on small trees in burnt forest
Fixed dysentery so it advances and lasts forever until cured
Fixed Goldenrod doesn’t break when you walk on it
Fixed wrong popup “Player was kicked by server” if a player was kicked and disconnected from another server after being kicked
Fixed with Unity 4.5.4: game window always on top
Fixed with Unity 4.5.4: Mac full screen sometimes shows texture garbage
Fixed flickering between up/downgrades of block entities
Fixed not being able to eat food that increases hydration when full. Food is discarded in this case but hydration is consumed
Fixed improperly rotated cabinets in the apartments
Fix airdrop crates showing smoke if they are in unloaded chunks
Fixed culling distance on wall torch, campfire and forge
Fixed scope aim location on sniper rifle, added muzzle origin
Fixed Dropped items like grass should not clip into terrain any more
Fixed dupe bug that allowed you to copy your inventory on exiting the game with Alt-F4 or killing the game process
Fixed game speed exploit when moving from single player to a multiplayer server
Fixed zombie pain-hit pause
Fixed weight of scrap lead so that single trophies can be scrapped
Fixed bug that ambient sound volume was also controlled by music volume slider
Fixed joining a password protected server through steam://connect/ links or the friend list while the game is not running
Fixed console commands issuing exceptions will not spawn in the server log any more
Fixed (Mac/Linux only): problem that some float values were read wrong on non-english locales
Fixed nullref in buffs
Fixed password for a door or chest was using a header font
Fixed replaying a saved game you can reread the books again
Fixed ambient loops to not use 3d position
Fixed repair wrench should not be allowed to upgrade concrete

ServerConfig.xml and Dedicated Servers

Added Linux Dedicated Server Support
Changed in game options to Standard, Modded and Multiplayer reorganizing the options under these 3 new fields. Changing Modded options or XML files will make a server sort into the modded server list
Added config options: ServerDescription, ServerWebsiteURL
Removed serverconfig options PlayerDamageGiven and PlayerDamageReceived. Those are integrated with the GameDifficulty (0 = 200% given, 50% received, 1 = 150% / 75%, 2 = 100% / 100%, 3 = 75% / 150%, 4 = 50% / 200%, 5 = 25% / 250%)
Removed horde mode and death match parameters (DayCount, FragLimit, MatchLength, RebuildMap) from serverconfig.xml
Renamed VACEnabled to EACEnabled
For servers to show up in the new “standard” category in the server browser the following settings have to be at their default values: DayNightLength = 40, DropOnDeath = 0, DropOnQuit = 1, CraftTimer = 1, LootTimer = 1, EnemySenseMemory = 60, EnemySpawnMode = 3, NightPercentage = 20 – 50, BlockDurabilityModifier = 100, LootRespawnDays = 7, LootAbundance = 100, AirDropFrequency = 72, BuildCreate = false. Also the XML files in Data/Config/ may not be modified
Changed default port to 26900. If this port is used and the server set to public it will be found in the local LAN in the LAN tab of the server browser

Tools and Modding

Folks we’re not really officially supporting modding yet but we’re working on some of the proper framework to do so. That said here are some things that have been done or are in the works.
Changed Xml configuration files reside now in Data/Config for modding
Because we changed our Block IDS dramatically for organizational and performance benefits we have asked Hal 9000 to create a prefab conversion utility which thankfully he agreed. The Utility converts your previously built user prefabs to our new block IDs so you can use them with Alpha 10. More info and download here: http://www.vendocode.com/SDTD/SDTD.asmx ... bConverter
Hal 9000 is also working with us on an official Xml Editor which will help folk’s mod the game. It can be downloaded here: http://www.vendocode.com/SDTD/SDTD.asmx/GetXMLEditor

Known Issues

Some clients may experience connection problems while playing which can result in the world chunks not drawing and zombies not moving. This can be fixed by disconnecting and reconnecting
When loading a previous saved game Weapons can sometimes load rotated incorrectly. This can be fixed by switching hold items
Impact sounds for chainsaws/augers still use bullet impact sounds which is why they are too loud which will be fixed in the next build
The Iron armor and scrap armor sets are missing their materials and appear to be chrome. This will be fixed in the next patch

Playing Old Versions
We’re also making the last stable Alpha 9 build and older builds available to re download so here’s how you do it.
1. Open your steam client.
2. Click on Games/View Games Library
3. Right click ‘7 Days to Die’ and select properties
4. From the new popup dialogue box select the ‘BETAS’ Tab
5. Under ‘Select the beta you would like to opt into’ – select ‘Alpha 9.3 Stable’
6. The game will then update and download Alpha 9.3
7. Switching back to the latest version is as easy as repeating steps 1-4 and on step 5 choose the option ‘None – Opt out of all Beta Programs’ and you’ll revert to the latest version
This entry was posted in News on 11/22/2014 by rhuenink.

Spoiler für :
Na Wohl Neugierig :) ist nur die schlechte Übersetzung davon :lachen: Goededag Survivalists,
Alpha 10 Codenamen "The Apocalypse Release" ist aus und es ist einer unserer größten Mitteilungen auf dem Laufenden. Die funktionsreiche Apocalypse Update enthält: unsere neue Charakter-Erstellung System mit Gesicht / Körper-Morphing und sichtbar Kleidung, unsere neue Zombie Horde Welt Heatmap System, einem neuen Wellnessanlage, die Ernährungsgewohnheiten und Krankheiten verfolgt, ein neues Modell auf Basis zerstörbare / aktualisierbar Türsystem , eine erweiterte Buff-System mit kritischen, Hunger, Durst und Beleuchtung Zombies auf Feuer, ein brandneues sexier einfacher Server-Browser, eine neue Zufalls gen Gemeinde System zur dynamischen Kleinstädten in jedem Biom verwenden, Linux-Client und dedizierten Server-Unterstützung, offline-Modus Unterstützung, ein Weltuntergang Kunst Pass über ein Dutzend neue Standorte einschließlich Pistole Geschäfte mit Zeichen, Beton aktualisierbar Festung Gebäude, Landwirtschaft Überholung und eine Vielzahl von Korrekturen, Änderungswünsche

Folks ist dies die größte Inhalte Drop Datum nach Fred Sanford pflegte zu sagen, "es ist die große." Dieses Update hat einige große Rahmen ändert, so beginnt ein neues Spiel ist ein Muss. Bitte versuchen Sie nicht, Ihre alten Spielstand zu retten. Und für diejenigen von Ihnen, dass Erfahrung keine Probleme, benutzen Sie bitte Ihre Dampf Client auf lokale Dateien zu löschen und das Spiel neu installieren. Hinweis: EAC wird für 24 Stunden deaktiviert zu sein.

Jetzt für eine vollständige Liste von Alpha 10 Release Notes auf Sie große Attrappe zu lesen!
Offizielle Alpha 10 Versionshinweise

zusätzlich

Hinzugefügt einen brandneuen Charaktererstellung-System komplett mit benutzerdefinierten Gesicht, Körper-Morphing und vollständig sichtbar Kleidung und Rüstung auf Ihren Charakter. Damit Sie machen können individuell Ihren Charakter und machen ihn oder sie sehen aus wie Sie möchten. Zukünftige Versionen werden gehören benutzerdefinierte Skin, Augenfarbe und Frisur Entscheidungen. Auch in diesem Build enthalten sind eine Scheiße Tonne neue geplündert oder herstellbaren Kleidung einschließlich: Kevlar Helme, swat Helm, Bandanas, Brille, Sonnenbrille, Jeansjacke, Hosen, Stiefel getragen und Tanktops. Sie können auch zu entfernen, machen Sie eine Lieblings-Outfit und legte sie zurück auf schnell mit den -, Stern- und + Tasten unter dem neuen Charakter Spiegel im Inventar-Menü sowie um deinen Charakter in den Spiegel zu drehen. Profilerstellung wurde dem Spiel Optionsmenü, in dem Sie Ihre benutzerdefinierten Urkunden zu erstellen sowie vergrößern und schwenken um sie gelegt.
Es wurde eine neue Zombie Horde Welt Heatmap-System, wie viel Lärm und Gerüche haben sich in einer Zone hinzugefügt verfolgt. Im Laufe der Zeit die Zone abkühlen, aber wenn es erwärmt sich zu schnell Spinne Zombies kommen und untersuchen das Gebiet. Wenn sie etwas finden und starten eine Horde kreisch werden bald folgen. Lagerfeuer, Schmieden, Gerüche und totes Tier Blut auch für die Heatmaps Intensität bei.
Es wurde eine neue Wellness-System, das auf und ab gehen, basierend auf Ihre Ernährungsgewohnheiten, Krankheit und Tod. Ihr Wellness beeinflusst Ihre Ausdauer und Gesundheit Kappe und kann von 0 bis 200 über die Förderung diese Kappen zu gehen. Hinweis: 100 ist Ihre Basis ab Wellness. Wenn Sie gut leben Sie von ihr mit mehr Ausdauer und Gesundheitspotential zu profitieren. Wenn Sie schlecht leben Sie mit weniger Ausdauer und Gesundheit leiden. Sie können diese stat in deinen Charakter Bildschirm überprüfen. Denken Sie daran, dass das Sterben ist schlecht, so dass Sie, um das Spiel etwas vorsichtiger zu spielen. Es ist möglich, auch für mehrere Tage zu leben und heben Sie Ihre Wellness-Niveau recht hoch, und die Vorteile der erhöhte Ausdauer und Gesundheit.
Hinzugefügt ein neues Modell auf Basis zerstörbare / aktualisierbar Türsystem bietet elegante Tür Animationen, mehrstufige Zerstörung und Upgrades für alle Player eingebaut und heile Welt Türen. Jetzt wissen Sie, wenn eine Tür gehen, um mit physikalischen Modelländerungen, Partikeleffekte und Auswirkungen Sounds aufbrechen. Auch ersetzt alle Welt Türen mit neuen Modells diejenigen
Hinzugefügt unsere erweiterte Buff System, das die neue Debuff Hunger und Durst Staaten mit mehreren Stufen kontrolliert. Dehydration werden Sie schneller als hungernde töten und sowohl senken Sie Ihre Wellness. Auch das Bein gebrochen System hat zu einer intuitiveren Heilsystem mit einer Schiene Symbol überarbeitet. Das neue System ermöglicht Buffs Buffs auf andere auswirken, Buffs, um Zombies und Tiere beeinträchtigen und auch kritische und zeitgesteuerte Schäden gelten. Mit ihm Clubs haben eine Chance, kritische Treffer auf Köpfen zu tun, führen Pfeile ausbluten auf andere Spieler und Tiere und Fackeln können Zombies auf Feuer zu machen. Zombies sind immun gegen Blutungen, Krankheit und Krankheit.
Hinzugefügt einen brandneuen Server-Browser mit einer komplett überholt GUI. Die neuen Browser-Spulen Seiten der Server besser und hat eine große Reihe von Top-Tasten bietet Optionen, um Server von Standard zu sortieren, Modded, Peer-to, Freunde, Geschichte / Favoriten, LAN und Peer. Der Haupt linken Seite hat einen Unterkopf mit Symbolen für leicht zu verdauen Server Informationen und sortieren nach vielen Kategorien, einschließlich Ping. Der Browser enthält auch eine neue vertikale Server Statistikseite auf der rechten Seite mit einem benutzerdefinierten Server-Nachricht, und Server-Adresse Link
Es wurde ein Township-System, das Kleinstädte erstellt in zufälligen gen in jedem Biom-Typ mit einer größeren Wahrscheinlichkeit als Städte, aber weniger wahrscheinlich als ländliche Orte an Straßen angezeigt. Sie sind kleiner als Städte, sondern können zwischen 2-8 Blöcke jeder Block überall 4-8 Gebäude haben.
Hinzugefügt Linux 32-Bit-Client und nur die Linux Dedicated Server 32-Bit. Zukünftige Versionen werden sind 64-Bit.
Hinzugefügt Dampf Offline-Modus zu unterstützen. Jetzt können Sie Überleben SP oder Überleben MP alleine spielen oder weiterhin Ihre Kunden gehostet Spiele offline
Hinzugefügt einen Beitrag Apokalypse Welt Zerstörung Kunst weiter. Jede Struktur ist mit Brettern vernagelt Fenster, rissige Fenster, kaputte Fenster, teilweise aufgebrochene Türen, verschlossene Türen, alte Vorhänge und mehr aufgewertet.
Hinzugefügt neue Zufalls gen Standorten mit eigenen Zeichen einschließlich Shotgun Messiah Waffe Geschäften und Pass-n-Gas-Tankstellen sowie mehrere neue Ödland Stadt Gebäude, Geröllhaufen, Parkplätze, 4 Bauernhof Schuppen Varianten und 4 frei Junk gefüllt viele Varianten in der Welt
Es wurden neue konkrete Festung Gebäude Pfad. Sie beginnen mit einem Bewehrungsrahmen und legen Sie es. Dann sind Sie, dass ein Upgrade mit Holzplanken, die die konkreten Formen legt. Dann nehmen Sie einen Eimer mit Betonmischung und gießen Sie sie auf dem Holz bilden und wenn es trocknet das Holz aus öffnet sich und Sie haben hart verstärktem Beton. Auch einen neuen gebrochen konkrete Textur
Es wurden neue bessere Leiter der Physik so können die Spieler auf Leitern einfacher bleiben und zu kämpfen von Leitern
Hinzugefügt 5 neue herstellbaren Behälter, die mit Symbolen für die Spieler in Handarbeit gemacht Speicher gekennzeichnet sind, Ihre Einzelteile organisiert einschließlich Waffen, Munition, Hilfsgüter, Nahrungsmittel und Sprengstoff zu halten
Hinzugefügt neue Suche nach Zutat, die Verwendung von einem Element zeigt,
Hinzugefügt Maus über Inhaltsstoffs Tooltip Crafting Plane
Größere Anstrengungen in der Serverleistung, die mehr Spieler im Multiplayer als bisher unterstützen sollten setzen. Optimierte Gitter Bau Stücke so, dass dies weniger CPU-Leistung zu nehmen
Hinzugefügt neue, verbesserte Holz-Hit für die Verwendung von Holzwaffen, um Zombies und Objekte in der Welt mit unterschiedlichen Materialtypen getroffen eingestellt
Hinzugefügt Schrott Rüstungen
Hinzugefügt Bio-Kraftstoff. Es ist aus Tierfett in das Becherglas hergestellt
Hinzugefügt Schweine, Hirsche Drop tierischem Fett und tierisches Fett, Fett Zombie-Beute
Es wurden neue Nagelpistole zu plündern, die verwendet werden können, um Festungen wirklich schnell oder als Waffe eingesetzt zu aktualisieren erfordert neue Nagel Munition, die in Beute gefunden oder gefälscht werden können
Hinzugefügt Rezept für Betonmischung
Hinzugefügt neues Rezept für Kies mit kleinen Steinen. Beachten Sie die alten zwei Rezepte sind immer noch da und
Hinzugefügt ein Baby Baumwollpflanze, die in das bestehende Baumwollpflanze wächst
Hinzugefügt Blei und Wolfram Trophäen an der Beute
Hinzugefügt Stahlbetonrampen
Es wurde ein Texturqualität Option Optionen-> Video, um hinunter Probe Texturen zu Halb- und Viertelauflösung ermöglichen. Dies wird in den Speicher und Verbesserungen in der Geschwindigkeit auf den unteren End-Hardware führen
Hinzugefügt Talg aus Tierfett in einem Topf gemacht
Added Tier Stealth und schleichen Schäden (muss hockte werden und sie müssen nicht bekannt sein). HINWEIS: Tiere haben keinen Einfluss auf Spieler Stealth-Zustand
Es wurden neue schwer zu Beute Stash in jeder Wohnung Gebäude, das eine Munitionskiste und Shotgun Messiah Kiste sind erhalten
Hinzugefügt Tier Gore Block, der nach Plünderungen ein Tier oder nach dem ein Tier stirbt spawnt. Diese tragen zur Horde Heatmap
Hinzugefügt Gemüseeintopf
Hinzugefügt Form Zeit zu schmieden
Hinzugefügt Transportkisten, die gebrochen sind, um eine geplündert Innen Kiste freizulegen
Es wurden neue Shotgun Messiah Beute Container
Hinzugefügt spawnDeadChance zu Biom Laichen, um die Simulation von Umgebungswärme Ökosystem und das Potenzial, scout Horden spawnen lassen nicht direkt durch Interaktion der Spieler
Hinzugefügt gute und schlechte Wellness-Attribute für alle Lebensmittel
Hinzugefügt Goldrute Samen Rezept
Hinzugefügt leichte animierte Taumel um Lagerfeuer und schmieden Lichter natürliche hüpfenden Schatten-Effekt zu erzeugen, als followup für Behinderte Flimmern, die Kopfschmerzen verursacht zuvor
Hinzugefügt MacDyvers Leitfaden für Metallhandwerks, die Schrott Rüstungen entriegelt Schrott
Es wurden neue herstellbaren Holzlukentüren, die platziert werden können, um eine Leiter Loch zu füllen. Hinweis der obersten Leiterblock muss an erster Stelle stehen
Hinzugefügt Zoom-Funktion, um Scharfschützen Zielfernrohr Teil für eine provisorische Fernrohr
Hinzugefügt: Hart codierte Rucksack für den Spieler, wird diese immer auf der Spieler sein. Hinweis: zukünftige Version wird Crafting Rucksäcke gehören
Hinzugefügt Kies Bergbau und Kohle und Kaliumnitrat zusätzliche Stabilität
Hinzugefügt, um die neue kleine Waffengeschäft im Schnee Biom und der großen Waffengeschäft an der Einöde Biom Navezgane

geändert

Geändert Überholte Clubs. Sie nutzen mehr Ausdauer jetzt und haben einen langsameren Animation aber mehr Schaden. Barbed und Stachel Clubs haben eine Chance, Blutungen Schaden anrichten
Geändert Landwirtschaft mit einer Generalüberholung. Die Hacke wirft nun Schmutz und macht den Schmutz es stellt fruchtbaren (zusammen mit einem neuen fruchtbaren Schmutz Textur) und dem Boden neben ihr wird abgeflacht und es löscht das Gras und wandelt es regelmäßig Schmutz. So können Sie diese nette hübsche suchen Bauernhof-Feldern jetzt und seine leicht zu sagen, wo und zu pflanzen. Seeds wird projiziert, wo die Pflanze gepflanzt werden, wenn Sie auf einen Punkt zu konzentrieren. Auch Getreide wird nicht brechen, wenn auf jedem mehr ging und Gras nicht unter Ihre Pflanzen oder auf den Schmutz neben es, gehackt war zu wachsen. Wenn Sie Gras wachsen will nur legen Sie eine Schmutz-Block. Auch wir hinzugefügt Goldrute Landwirtschaft
Geänderte Knochenbruch. Nun gibt es zwei Stufen. Eine Verstauchung oder Bruch. Beide können verblockt werden. Schienen sind immer noch wie vor angewendet, aber wenn Sie Ihr Bein zu schienen sie das gebrochene Bein Symbol mit einer Schiene Symbol ersetzt. Wenn das Bein heilt die Schiene Symbol wird entfernt. Wenn Sie fallen, während geschient die Schiene abbricht und eine neue benötigt werden
Changed Block entfernt Planken und viele andere alte Blöcke, die ihre Strukturen zu schaffen
Geänderte ersetzt alten Holzplanken mit neuen Dielen Kollegen
Geänderte aktualisiert fruchtbaren Farmbodentextur
Geänderte Landwirtschaft Gras nicht mehr auf gehackt Erde wachsen. Nutzpflanzen nicht wachsen auf platziert Schmutz nur Schmutz gehackt. Gras wächst auf platziert Schmutz blockiert. Die Hacke verwandelt Schmutz in fruchtbares Farm Boden jetzt
Geändert Symbol für Blei-Trophäe
Geändert entfernt veraltete Material metal_no_distortion
Geänderte Ödland Autos sind leichter Ressourcen abbauen
Geänderte aktualisiert weiße Ziegel und verfallene Ziegel Texturen
Geändert aktualisiert Adobe Pfirsich und weißen Texturen und Tondach Textur
Geändert alle Bürgersteige mit einem neuen Bürgersteig Textur geknackt werden
Geänderte Maiskulturen, neue wachsen Konzept
Veränderte Antibiotika und Getreide Alkohol kochen doppelt so schnell
Geändert Benzinkanister werden nun aus Getreide Alkohol und Bio-Kraftstoff hergestellt
Geändert: Reduziert die Gesundheit von Schweinen, um Hirsche entsprechen
Geänderte Tuch und Pflanzenfasern Fackeln benötigen nun tierisches Fett
Geänderte Yucca Saft nimmt nun 4 Yucca
Geändert entfernt Rezepte für Betonblöcke durch neue aktualisierbar konkreten Formen ausgetauscht
Geänderte Schmutz Gras in einem zufälligen Zeitintervall zu wachsen
Verändert man nicht essen und trinken, wenn Sie voll oder nicht durstig sind
Geändert Wenn Sie essen oder trinken überschüssige Nahrung oder Wasser erhöht das Messgerät mehr als 100% (aber es zeigt immer noch zu 100%). (dh das bedeutet Essen / kann Wasser über gesättigt sein)
Geänderte gesenkt Abwurf Medizin Mengen ein bisschen
Verändert sich in Wasser verlangsamt Sie
Jetzt geändert Pflanzen weiter wachsen, auch wenn kein Spieler ist rund
Geändert Forge und Campfire jetzt in Betrieb, wenn kein Spieler ist in der Nähe
Geändert kreativen Menü kann nun auch per Client mit dem "cm" / Befehl "creativemenu" aktiviert sein
Geändert fast alle Fertighäuser, ein neues Terrain Filler Block verwenden. Dadurch können diese Fertighäuser mit Mutterboden ermöglichen Dekorationen wahre Flagge in fast alle Biome für bessere Standort Vielzahl passen
Kraftstoffmager Werte und Gewichtungswerte vieler Objekte
Geänderte Ressourcen Felsen Kohle oder Kaliumnitrat-Pulver nicht mehr fallen
Geänderte Feuer sollte, wenn in Wasser debuffen
Geänderte Heuballen können nun abgeholt und negieren alle fallen Schäden werden
Geändert Luft-Tropfen von Stunden auf Tage und änderte den Standard, um alle 3 Tage und ändern Sie die Optionen auf Deaktiviert, 1 Tag, 3 Tage, 7 Tage
In Spiel-Option Hauptkategorien, um Lager, Modded und Multiplayer Reorganisation der Optionen unter diesen 3 neuen Bereichen verändert und neu geordnet Optionen unter ihnen besser an unseren neuen Server-Browser-Struktur.
Geändert entfernt Schwierigkeitsgrad Presets, Schäden und Schäden Sichts empfangen und rollte sie in eine neue Kategorie namens Schwierigkeit mit 6 Stufen 1. Scavenger, 2. Abenteurer, 3. Nomad, 4. Krieger, 5. und 6. Lebenskünstler Insane
Geänderte aktualisiert Partikelsystem an der Wand Fackel, Lagerfeuer und Schmiede
Geänderte aktualisiert Shader auf Scharfschützengewehr
Geänderte Anstieg Zombiehunde schmerz getroffen Pause Hunde besser zu machen
Geänderte erhöhte Chance für seltene Bücher erscheinen
Geändert Zufalls gen Laich die größten Gebäude in den Städten mit der neuen MaxPerHub Funktion zu begrenzen. FE sollten Sie nur sehen, ein Kino oder ein aus dem gleichen großen Mehrfamilienhaus
Geändert aktualisiert English.txt alle neuen Gegenstände im Spiel, Blöcke und Kleidung
Geänderte optimierte Ressourcenfelsbrocken sein, mit weniger zu ziehen Anrufe
Geändert Rezepte aus Bücher gelernt wird nun auf dem Tooltip über dem toolbelt zeigen
Geänderte verbesserte Umkleide Beute aufgenommen Kleidung und Football-Helme
Geändert deaktiviert BB Farben auf Servernamen und Chat-Fenster
Geänderte gesenkt Volumen Kühlschrank, Kettensäge und Schnecke
Geändert: Zombies respawnen sofort in Ödland. 4 Tage in anderen Biome. Tiere respawnen alle 5 Tage

fest

Behoben: Fehler in Laich Algorithmus, der Zombies geführt laichen im Hinblick Kegel Spieler
Fest prefabs und Straßen überlappen manchmal verursachen eine Asphalt-Block mit der Luftdichte
Feste Terrain Dekoration Flagge auf kleine Bäume in verbrannten Wald
Fest Ruhr so Fortschritte und hält ewig, bis geheilt
Fest Goldrute nicht bricht, wenn man auf sie
Fest falsche Popup "Player wurde vom Server gekickt", wenn ein Spieler gekickt wurde und nachdem er trat von einem anderen Server getrennt
Fest mit Unity 4.5.4: Spiel Fenster immer im Vordergrund
Mit Unity 4.5.4 Behoben: Mac Vollbild zeigt manchmal Textur Müll
Das Flackern zwischen Up / Downgrades von Blockeinheiten
Fest nicht in der Lage, Nahrung, Hydratation erhöht, wenn sie voll essen. Das Essen wird in diesem Fall verworfen, aber Feuchtigkeit verbraucht
Fest falsch gedreht Schränke in den Wohnungen
Fix Abwurfkisten, die Rauch, wenn sie im unbelasteten Brocken sind
Fest Keulung Abstand an der Wand Fackel, Lagerfeuer und Schmiede
Fester Rahmen Ziel Standort auf Scharfschützengewehr, hinzugefügt Schnauze Herkunft
Fest Gedroppte wie Gras sollte nicht mehr in Terrain Clip
Feste dupe Fehler, die Sie in Ihr Inventar beim Verlassen des Spiels mit Alt-F4 oder die Tötung der Spielverlauf kopieren erlaubt
Festspielgeschwindigkeit zu nutzen, wenn Sie von Single-Player zu einem Multiplayer-Server
Feste Zombie-Schmerz-Hit Pause
Festgewicht von Schrott führen, so dass einzelne Trophäen können verschrottet werden
Fehler behoben, der Umgebungslautstärke wurde auch von Musiklautstärkeregler gesteuert
Fest die Beteiligung an einem passwortgeschützten Server über Dampf: // verbinden / Links oder die Freundesliste, während das Spiel nicht läuft
Feste Konsolenbefehlen Ausgabe von Ausnahmen werden nicht in der Server-laichen loggen mehr
Feste (Mac / Linux): Problem, dass einige Float-Werte wurden falsch auf Nicht-Englisch-locales lesen
Fest nullref in Buffs
Festes Kennwort für eine Tür oder Truhe wurde mit einem Kopfschrift
Fest Wiedergabe ein gespeichertes Spiel können Sie die Bücher wieder neu gelesen
Feste Umgebungsschleifen bis 3d Position nicht verwenden
Feste Reparaturschlüssel darf nicht in konkrete zu aktualisieren

Serverconfig.xml und dedizierte Server

Added Linux Dedicated Server Support
In Spieloptionen auf Standard, Modded und Multiplayer Reorganisation der Optionen unter diesen drei neue Felder geändert. Ändern Modded Optionen oder XML-Dateien wird ein Server-Art in die modded Serverliste machen
Hinzugefügt Konfigurationsoptionen: ServerDescription, ServerWebsiteURL
Entfernt ServerConfig Optionen PlayerDamageGiven und PlayerDamageReceived. Diese sind mit dem GameDifficulty (0 = 200% angegeben, 50% erhielten, 1 = 150% / 75%, 2 = 100% / 100%, 3 = 75% / 150%, 4 = 50% / 200%, 5 einge = 25% / 250%)
Entfernt Horde-Modus und Deathmatch-Parameter (daycount, fraglimit, MatchLength, RebuildMap) aus serverconfig.xml
Umbenannt EACEnabled VACEnabled
Bei Servern, die in der neuen Kategorie "Standard" im Server-Browser die folgenden Einstellungen müssen die Standardwerte werden angezeigt: DayNightLength = 40, DropOnDeath = 0, DropOnQuit = 1, CraftTimer = 1, LootTimer = 1, EnemySenseMemory = 60 , EnemySpawnMode = 3, NightPercentage = 20-50, BlockDurabilityModifier = 100, LootRespawnDays = 7, LootAbundance = 100, AirDropFrequency = 72, BuildCreate = false. Auch die XML-Dateien im Data / Config / darf nicht verändert werden
Geänderte Standardport zu 26900. Wenn dieser Port verwendet wird und die für die öffentliche eingestellt Server wird im lokalen LAN im LAN Registerkarte des Server-Browser finden

Werkzeuge und Modding

Folks Wir sind nicht wirklich offiziell unterstützt Modding noch nicht, aber wir arbeiten an einigen der richtige Rahmen arbeiten, dies zu tun. Das heißt hier sind einige Dinge, die in den Werken getan worden oder sind.
Geänderte XML-Konfigurationsdateien befinden sich jetzt in Data / Config für Modding
Weil wir änderten unsere blockieren IDS dramatisch für Organisations- und Leistungsvorteile haben wir Hal 9000 aufgefordert, einen Fertigkonvertierungsprogramm, das zum Glück stimmte er zu erstellen. Das Dienstprogramm konvertiert Ihre zuvor gebaut Benutzerfertighäuser, unsere neue Block-IDs, so dass Sie sie mit Alpha verwenden 10. Weitere Informationen und Download hier: http://www.vendocode.com/SDTD/SDTD.asmx ... bConverter
Hal 9000 wird auch die Zusammenarbeit mit uns zu einem offiziellen XML-Editor, die helfen Volks die mod das Spiel wird. Es kann hier heruntergeladen werden: http://www.vendocode.com/SDTD/SDTD.asmx/GetXMLEditor

bekannte Probleme

Einige Kunden können Verbindungsprobleme auftreten, während des Spiels, das in die Welt Brocken nicht zeichnen und Zombies nicht in Bewegung führen kann. Dies kann durch ihn aus- und wieder befestigt werden
Beim Laden eines früheren Spielstand Waffen kann manchmal Last falsch gedreht. Dies kann durch das Einschalten halten Positionen fixiert werden
Auswirkungen Sounds für Kettensägen / Schnecken noch mit Kugel Auswirkungen klingt, weshalb sie zu laut, die im nächsten Build behoben werden, sind
Die Eisen-Rüstung und Schrott Rüstungssets sind ihre Materialien fehlen und scheinen Chrom sein. Dies wird im nächsten Patch behoben

Spielen Alte Versionen
Wir sind auch Herstellung der letzten stabilen Alpha 9 Aufbau und ältere Builds zur Verfügung Download wieder so hier ist, wie Sie es tun.
1. Ihre Dampf Client öffnen.
2. Klicken Sie auf Spiele / Blick Spiele-Bibliothek
3. Rechtsklicken Sie auf "7 Days to Die", und wählen Sie Eigenschaften
4. Wählen Sie im neuen Popup-Dialogfenster wählen Sie die "BETAS 'Tab
5. Wählen Sie unter "Wählen Sie die Beta möchten Sie in zu entscheiden" - wählen Sie "Alpha 9.3 Stable '
6. Das Spiel wird dann aktualisiert und downloaden Alpha 9.3
7. Rückschalt auf die neueste Version ist so einfach wie die Schritte 1-4 und auf Schritt 5, wählen Sie die Option "Keine - Entscheiden Sie aus allen Beta-Programme", und Sie werden auf die neueste Version zurückkehren
Dieser Beitrag wurde unter Nachrichten auf 2014.11.22 durch rhuenink geschrieben.


Liebe Grüße Niffler
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Re: 7DTD - Patchnews

Beitragvon Niffler » Fr 3. Apr 2015, 12:38

Moin Liebe Surviver,

Kaum hat das eine Spiel ein Update kommt schon das neu für 7dtd. Die Alpha 11 ist draussen lt entwickeler das größte update was es je gab für das Spiel. Und wir müssen, wer hätte das Gedacht, von vorne anfangen.

Die publisher sagten Extra versuchen sie nicht ein Alten Spielstand zu Laden das funktioniert nicht am besten Neu anfangen. :)


Hier die Patch Nots:

Konnichiwa Survivalists,
Alpha 11 code named “Annihilation Release” is out and it’s by far our biggest releases to date!

The feature rich Annihilation update includes: Unity 5 with new standard shader reflection probes, , new ambient occlusion, new fog, new speed tree system, new sky system, new steam networking, new quality range system for guns, weapons, tools and armor, new gore block system, new player leveling system with crafting quality bonuses, random gen improvements with caves, roads on hills, new rivers, new bridges, and a new RG mixer xml, new high res zombies including feral, spider burnt, new blunderbuss muzzle loader and primitive bow, new high res first person hands and animations, many new locations including a huge hospital, 2 new grocery stores, a new larger bookstore, new larger hardware store, 2 new luxury cabins and an Indian burial ground. This is just some of the new features, content, improvements and bug fixes we’ve added.

Folks this is by far the largest update to date and as Mr. T use to say “I pity the fool” that don’t try this build. This update has some big framework changes so starting a new game is a must. Please don’t try to salvage your old saved game. And for those of you that experience any problems please use your steam client to delete local files and reinstall the game. Also there is a known issue that dedicated servers randomly crash when clients disconnect we’re still trying reproduce this problem.

Also if you are not getting the performance you’d hoped turn down chunk distance, tree quality, reflection quality and reflection distance and you should be able to achieve a better look and performance than Alpha 10.4

For a complete list of Alpha 11 release notes I pity the fool who don`t read it! It`s gonna be pure gold!
Official Alpha 11 Release Notes

Added

Added Unity 5 with many of its newer bells and whistles
Added new Steam networking and server browser enhancements
Added new Speedtree system with brand new gorgeous trees and bushes. The fidelity of the trees can be adjusted for quality and performance in menu/options/video/tree quality.
Added Unity 5’s global physical based shader system and refined all the art to take advantage of it. The fidelity of the system can be adjusted for quality and performance in the menu/options/video under reflection quality and reflection distance.
Added our own Screen Space ambient occlusion system that gives everything better shadows and weight and darkens caves and interiors
Added our own new water reflection that interacts with the standard shader
Added our own new custom high res better looking fog
Added new high res sky system with stars that can appear on clearer nights
Added a new quality range system for guns. The system allows players to find gun parts of varying quality ranges. The parts have 7 quality ranges with colored degradation bars including grey broken, brown faulty, orange poor, yellow good, green fine, blue great, and magenta flawless. Once the player collects enough parts and has read the right gun book unlocking a recipe he can assemble a working gun. The average quality of all the parts determines the quality of the assembled weapon. The parts themselves govern attributes like damage, accuracy, degradation rate, penetration, falloff range and in the future zoom level and knockback strength. This will allow for thousands of permutations of guns like a realistic Borderlands
Added the new item quality range system for tools, melee weapons and armor. Bow, crossbow, wrench, hammer nail gun, chainsaw, auger and clothing will come in a future update.
Added new player leveling system. The system increase your chances to craft higher quality ranged items at higher levels with +/- 50 degree of random quality. The system is basic a precursor to skill trees. The player currently will earn XP for activities like killing zombies, unlocking new recipes and crafting new recipes for the first time.
Added new locations including a huge hospital, 2 new grocery stores, a new larger bookstore, new larger hardware store, 2 new luxury cabins and an indian burial ground. Note some of these are Navezgane only and some are random gen only
Added new random gen underground cave system, new random gen roads on hills, new random gen biome transition dithering, improved random gen rivers, improved bridges over rivers
Added new high res first person hands and first person animations
Added new first person procedural camera system with procedurally based physics and inertia
Added new player safe zones set in the serverconfig.xml. The safe zones disable zombies in chunks for 5 in game hours if you don’t have a sleeping bag and are level 5 or under
Added new smoother iron sights system
Added new craftable primitive blunderbuss single shot primitive muzzle loader gun and blunderbuss ammo
Added new craftable new primitive bow and arrows
Added rare Tazas Stone Axe weapon which can be found in new rare Apache Artifacts Chests in caves and in indian burial grounds
Added new feral zombie to the game which has a chance for gun loot if you kill him
Added new on fire burnt zombie to the game. He has a chance to catch you on fire if he hits you
Added Fire Buff icon to Game which can happen from players hitting you with a torch, walking on lit campfires, walking on large ember piles and from on fire zombies striking you. Submerge yourself in water to douse the fire.
Added new high res spider zombie to the game
Added new Zombie Gore Block System: corpses decompose into a bloody terrain pile which can grow if more zombies die near or on top of each other eventually live zombies will use the gore blocks to cross over your spiked pits or jump over your fort walls. If the gore blocks are left alone the will eventually biodegrade.
Added Items made from cloth such as clothing can now be scrapped into cloth
Added cobblestone ramps that upgrade and downgrade like cobblestone blocks, and recipe to make them.
Added wood railing recipe
Added health storage crate and recipe
Added paper scrapping from skill books
Added Sniper rifle schematic
Added Hunting Rifle book
Added new plains ground texture
Added cash register loot containers to the stores and businesses
Added stone shovel and recipe to the game
Added new primitive sod recipe used to make sod houses
Added unattainable books to gate all weapon part molds. Weapon part forging may appear in a future update.
Added insecure downgrade path to player made storage crates
Added recipe for flagstone and wedge flagstone
Added dynamite held item and new dynamite bundle placed block models
Added shopping cart and shopping basket loot containers found in stores and businesses
Added flagstone stairs and recipe
Added small engine and auger blade to loot
Added snow roads and green metal 60’s and tip blocks to the game
Added green metal roof gable and inside corner wedge green metal roof
Added snow roads to snow biomes in RWG
Added auger recipe
Added handlebars to automotive loot
Added tooltips to category icons in server browser
Added new Steam voice proximity chat please test push <v>to talk
Added new flashlight model replacing the old one
Added snow blowing/drifting effect to snow biome
Added blowing sand/dust to desert biomes
Added casino token to the loot
Added shamway foods cardboard box loot containers and shamway crates that require breaking
Added wood stairs filled block shape WIP
Added new pill case looting sounds
Added window plug centered block shapes and unified boarding up existing windows and plywood filled windows in the world using a hammer and planks they now upgrade to one board, two boards, 3 boards and sheet metal
Added sportings good loot to shotgun messiah crates and reduced chance for full weapons to be found
Added new stalactites, moss and mushrooms to new caves
Added Generic Attribute system now usable on ANY item
Added snow zombie female sound set to the game
Added spider zombie sense sounds never had these in before
Added new iron shovel model
Added new sledgehammer
Added new system for arrows to fall with gravity
Added new custom burnt zombie sound set and added missing zombie sounds to the sounds mix xml
Added new audio mixers for impact bullet, impact general and block destroys to help with the overall mix. Note: this doesn’t fix shotguns shooting trees or chainsaw impacts overloading channels but it helps
Added recipe for bolts and arrows from femurs
Added burnt embers to burnt forest
Added hot embers to burnt forest terrain texture
Added you can now mine burnt embers and get bits of coal
Added zoom to player preview
Added new stun rules for zombies. (If your stamina is over 50 you have a 100% chance to stun a zombie and if your stamina is 50 or below it is your stamina level x 2.
Added edible mushrooms found in caves
Added all new firearm reload sounds
Added new give up time for static spawned and biome spawned dogs. They will chase you for about 20 seconds and give up unless they damage you or you damage them which results in thier give up time resetting. Note horde spawned dogs will not give up.
Added new Steam Voice Chat integration works only in proximity of other players press<v> to talk
Added english.txt entries for all camel cased missing items
Added a mouse-over ToolTip for the level progress in the character menu

Changed

Changed improved wellness feedback so the size of health stamina bars reflect your current top capacity along with sounds, screen fx, tooltips and character screen info to give proper feedback
Changed lowest wellness bottom capacity to 50
Changed respawning players should have full meters of health and stamina
Changed stack limit on weapon repair kits increased to 50
Changed driftwood can no longer be picked up, but has to be chopped like a tree. It cuts down much faster though
Changed recipe for aloe cream now requires four aloe plants instead of one
Changed antibiotics only raise your wellness by 1 on consumption instead of two. They still add wellness over time
Changed player made concrete and cobblestone walls drop destroyed stone when broken
Changed sped up making plant fibers from grass
Changed slowed down making plant fibers from yucca
Changed sped up crafting of metal trussing
Changed sped up stick crafting and increased yield
Changed increased stack limit of paper to 250
Changed sped up gravel crafting time
Changed updated normal maps for storage crates
Changed roaming hordes now are small on day 1 and get bigger and nastier up until day 7 then the cycle restarts. On day 6 there are roaming dogs, to help cue the player that the next day will have the feral hordes coming. Day 7 roaming hordes are now full nasty ones containing cops, dogs and hornets, like the wasteland spawns use. Day 8 should restart the cycle, with roaming hordes being very small and easy
Changed Integrated menu into one game scene which speeds up game load times and allows video and audio options to be changed from in game now
Changed corpses now carry “junk” loot and gun parts and ammo
Changed nerfed food found in purses
Changed all firearms now require a book or schematic to craft
Changed all firearm part molds can no longer be crafted but are still in the game. They might be exposed later when skill trees are implemented.
Changed aligned sniper barrel icon to look better when on the crafting table
Changed optimized pine forest and changed spectrum
Changed removed spider zombies from general spawning. Now when you see them they will always be scout zombies which can summon a horde if not killed quickly
Changed thickened grass textures
Changed added new chrysanthemum texture
Changed pine forest has its own color spectrum
Changed metal shovels dig faster
Changed increased how much a small rock repairs a stone tool
Changed improved plains grass and color spectrum, adding red dawn
Changed optimized distance checks in all areas of random gen
Changed removed grass blocks from all barns so they display native terrain
Changed all roads in random gen snow biome use snowy road texture
Changed Dynamite no longer adds structural stability when placed and does not stick to walls or ceilings
Changed removed coal torch item
Changed: Minerals always survive stability crashes
Changed all non item data is removed from items.xml and put into the newly created misc.xml
Changed all of the spectrums
Changed the focus box on torches/candles to no longer show
Changed recipe of stone axe to use small stones instead of sharp stones.
Changed crossbow bolts use small stones instead of sharp stones
Changed removed sharp stone recipe, they are no longer used in the game, use small rocks instead
Changed all recipes using grass to use plant fibers
Changed removed rocket launcher from game until it can be better integrated
Changed now the sun now orbits realistically based on the local latitude and time of year
Changed made new Bookstore Bookcase thats a little less generous with book loot and thinned bookcases in both bookstores
Changed crossbow now requires forged metal and leather strips in its recipe
Changed added all ranged weapon fires to the sounds.xml and gave them full volume
Changed rivers to no longer have their own biome
Changed biome water levels to match river
Changed rivers now sometimes feed into biome lakes
Changed lowered the footstep overlay volume for the feral, snow and burnt zombies
Changed STATS is only written of a connection is successful
Changed improved wellness feedback health and stamina meters are the size of their capacity, meter added to character screen with current amount and full capacity, sound effects, gui gow and new messaging for state changes
Changed iron pickaxe recipe to use only 3 ingots
Changed riverbeds to dirt
Changed removed coal spots from burnt forest
Changed femurs have no degradation and can now be stacked to 10
Changed nerfed feathers in loot since you can craft more from one feather now
Changed removed degradation from torches and you can now stack 50 of them
Changed tweaked damage of stick and femur
Changed stone doesn’t break when falling
Changed hub spawn chances
Changed added new shotgun and sawed off shotgun sound fx. They also now play random variants
Changed removed tungsten from mining until we can find a good use for it
Changed potassium Nitrate ore only gives you 5 Potassium Nitrate Powder instead of 10
Changed coal ore only gives you 5 coal pieces instead of 10
Changed junk loot now has more stuff in it, and trash now uses junk loot so there is a greater chance of finding something good in garbage
Changed default spectrums have no purple and less fog
Changed updated light intensities for prefab lamps brighter
Changed players can use the f key to toggle on one at a time mining helmet or equipped flashlights. Note: This will work with upcoming weapon flashlight attachments in A12
Changed Zombies now run based on sunAngle rather than “time”
Changed removed unused inventory tab removed from the characters inventory GUI
Changed reduced dogs and stags FOV from 330 to 180 they shouldn’t see you as easy now
Changed increased spawning in forests and desert biomes
Changed: Increased distance of player spawn from wasteland biome edge
Changed: Decreased non central wasteland hub spawning to 5%
Changed gun crafting times to 5 seconds since the player takes them apart frequently to do upgrades
Changed Stamina use for all tools and weapons is now 8 per swing
Changed stone axe and fire axe are worse weapons and better tools
Changed protection value scale to be more easily readable
Changed protection values to drop trailing decimal points
Changed logic on bow
Changed Reduced degradation on mp5
Changed reduced frequency of hungry and starving penalties and reduced how fast you die when starving
Changed liquids can no longer debuff players while burning. First aid kits and bandages do though.
Changed unified all guns now have 4 parts to recipes to work with the new gun quality system
Changed spike trap damage bounds and amounts for players and zombies

Fixed

Fixed burn time on wooden stairs
Fixed Dog plays death animation immediately when killed, not delayed after the attack animation completes
Fixed Diersville Trees Drop Multiple bundles of wood
Fixed enforcer magazine can be converted to paper or burnt
Fixed zombies will now follow you down a shaft up to 20 meters deep, they should be better about finding you underground
Fixed reworked network communication for forge to decrease item loss and dupe bugs
Fixed a campfire exploit bug
Fixed bug where biome deco random Loot containers were rotated wrong
Fixed bug where sometimes if you were hit while looting: Loot timer stops but can’t move
Fixed various clothing items that could not be scrapped into cloth
Fixed spelling on vegetable stew english.txt
Fixed backpacks dropped in doorways cause nullref when attempting pickup
Fixed save games should now always match their original game mode
Fixed dedicated servers now default to drop nothing on quit to match default settings
Fixed feral mode icon in server browser at wrong position
Fixed servers not properly receiving client data
Fixed Server browser: Feral mode active icon at correct position
Fixed game server not shutting down when switching to main menu
Fixed entity draw distance to match chunk draw distance
Fixed Server Browser page buttons displaying wrong state when filtering for server name
Fixed relooting empty containers rolls loot
Fixed auger duplicating items on MP game
Fixed exception when dying/respawning
Fixed campfire repair exploit
Fixed bug if inventory full, items get lost on pickup
Fixed crops vanish on pickup if only free space in toolbelt
Fixed auto-equip destroying items
Fixed the seam between the curtain top and bottom halves
Fixed timing on zombie crawler attack
Fixed background of item names in recipe preview is too small
Fixed splitting a stack after crafting makes you lose half
Fixed smells work, but tooltip is wonky
Fixed decayed brick block models drop nothing
Fixed some UI textures are influenced by texture resolution settings
Fixed character rotation bug in Inventory UI
Fixed camera track offsets for both mirror and character creation
Fixed barbed wire does nothing
Fixed wood spikes don’t work most of the time
Fixed server pushed config files remaining loaded
Fixed food items with negative hydration allow for going over the hunger cap
Fixed can’t break down bullets
Fixed scrapping dupes items
Fixed disappearing gun part bug
Fixed can’t scrap cooking pots
Fixed learn on craft isn’t working correctly
Fixed Cook Button resets progress of cooking
Fixed canned water still superstacks
Fixed Campfire shift click item loss
Fixed similar recipes (output) cloning ingredients when using craft list
Fixed Navezgane and random gen map info descriptions
Fixed persistent profile game menu description
Fixed iron armor can be repaired
Fixed floating decals
Fixed persistent profile game menu description
Fixed replacing parts in a gun loses all ammo
Fixed player dropped backpacks are breaking from zombies

Serverconfig.xml, Multiplayer and Modding

Added new playerSafeZoneTime and playerSafeZoneLevel perimeters. The default for each is 5 and here is how they behave.
playerSafeZoneTime= 5 Controls how many in game hours it takes for zombies to spawn in chunks around players who do not have a sleeping bag placed
playerSafeZoneLevel = 5 Players who are at this level or under will spawn in safe zones if they do not have a sleeping bag placed
If you always want safe zones set the level to 60
If you don’t want safe zones set both parameters to 0
Note players who spawn near other players will still get zombies
Changed default permission level for commands not explicitly given in serveradmin.xml is 0
Changed default permission level for users not explicitly given in serveradmin.xml is 1000
Changed refactored materials.xml to use new xml format
Changed removed serveradmin.xml, will be auto created in save game folder, and only loaded from that location
Added reload serveradmin.xml on external changes to file, save it on changes made by the game admin commands
Changed banning a player who uses family sharing also bans the owner of the license
Added stat output to client log
Changed format of items.xml to get closer to the “common” 7DTD xml format
Server config: DropOnQuit: Allowing both Nothing and Everything as Standard values
Print kick reason to log on clients
Changed permission level for commands in serveradmin.xml applies to all variants of that command (e.g. “lp” also affects “listplayers”)
On dedicated servers print stats to log only if there’s at least one player online
CM command now also enables fly mode
bat: Assigning a different name to the logfile on each start, keeping only 20 most recent logs. No longer trying to start PuTTY / Telnet
Allow connecting to “localhost”
Connecting to a dedi by IP stores the server in history
Filter BB codes from player names in chat / scoreboard / map screen
Filter BB codes from player sent chat messages
Allow BB codes in “say” command for colored server messages
Added a new random gen mixing xml for modding the game and controlling some of the random gen world features

Known Issues

Dedicated servers randomly crash when clients disconnect we’re still trying reproduce this problem.
Quitting to main menu without actually exiting the program may cause some data transfer between games/servers. Please quit the client ENTIRELY before joining servers or new single player games.




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